Ingen boot efter skift af bundkort

Jeg har skiftet mit gamle bundkort ud med et nyere. Efter skiftet ville boot fra min Windowsxp partion først. Det lykkedes ikke - der hvor Windows burde starte indlæsningen blev computeren resat, og hele historien gentog sig.
Herefter bootede fra min Linux partion og det gik som det skulle. Kun problemer med lyden, da jeg også har sat nyt lydkort i. Herefter blev Linux lukket ned for igen at prøve med Windows - dog stadig ikke muligt. Derfor satte jeg kablet fra min harddisk i et UltraATA stik på bundkortet, for at se om det kunne afhjælpe problemet. Fik en fejlmelding om, at der skulle bruges et specielt kabel. Skiftede tilbage til den "almindelige" IDE stik på bundkortet ... og nu kan jeg ikke boot fra min Linux partion. Fejlmeldingen lyder på "mount: error 6 mounting ext3 flags Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel." Så sker der ikke mere.

Hvad er mine muligheder? Hvis jeg prøver at lave en geninstallering, ser det ud som om jeg kan nøjes med at formattere den ene partion - vil min home så forblive intakt (med de data der ligger pt)?

Mvh

Anders

WebMail fra Tele2 http://www.tele2.dk