Frame buffer, Knoppix, S3 ProSavageDDR K4M266 (KM266/KL266)

Hej

Hvad er frame buffer egentlig for noget?

Som jeg har forstået det, er det noget hardware uden RAM, eller
teknisk begrænset på en eller anden måde. Der til er det noget nørder
godt lide under Linux fordi så får de en (eller flere) Tux vist under
boot, og ellers er frame buffer ikke noget der er særligt interessant.
Jeg har sikkert misforstået en del ting.

Well, mit problem var at jeg ikke kunne køre andet end 640x480 når jeg
bootede en std. knoppix. Dog kunne jeg, hvis jeg først startede i text
mode og tilføjede til /etc/X11/XF86Config-4
	Section "Device"
	  Option "UseBios" "off"
lidt besværligt, men det går da.

For "sjov" skyld prøvede jeg lige en frame buffer boot under knoppix
  boot: fb1024x768
og det virkede perfekt!

Så er jeg sidder og tænker om det der fb er pop eller godt?

Maskinen er min fars nye. Meget billig. Det hele sidder på
motherboardet, dvs. ingen indstikskort. Så det er nok ikke bedste
kvalitet i hardware.

/hans
It might be more interesting to look for stolen Linux code
in Unixware (SCO)		-- Christoph Hellwig

Follow ups