Re: Opdatering af MDK 7.2 -> 9.2 og KDE

On Thu, Aug 28, 2003 at 14:02:28 +0200, Jørgen Stutemeyer wrote:
> Hej
> Efter at jeg har opdateret min Mandrake-box, virker KDE ikke helt efter
> hensigten. Alle ikoner er væk og i "start-menuen" er der ikke meget at vælge
> i mellem og "quick-button"-erne i processlinjen er væk. Er der nogen hjælp
> at hente eller skal jeg ud i at lave en total geninstallation...????

Ofte er det blot nogle af brugerens KDE opsætning der er i koks,
specielt hvis det er ved opgradering fra en meget gammel version til
en nyere.
Dvs. nogle filer under ~/.kde/ (eller ~/.kde2/ hvis KDE2 anvendes)
fungerer ikke til den nye KDE. Log ind som bruger i tekst-mode og lav:

  mv ~/.kde ~/.kde-gem

derefter log ind grafisk med KDE og se om det hjælper.

hvis du vil have situationen tilbage med de gamle opsætningsfiler:

  mv ~/.kde ~/.kde-test1
  mv ~/.kde-gem ~/.kde

Fejlen kan dog også skyldes disk-fejl eller lignende, og her
hjælper måske at gensintallere KDE pakkerne.
Er der sket mange fejl på disken så vil jeg nok checke hardisken
og kabler samt DMA opsætning til harddisk. Brug af UDMA-3/4 på
gamle IDE kabler kan give besynderlige resultater.
Er det helt slemt så skal linux måske geninstalleres, men inden
bør hardwaren fungere 100%.

--
mvh Frank Damgaard  |