Museklik og musebevægelse med keyboard

Hej Sslug'ere

Jeg forsøger at få mappet mus-aktiviteter til keyboard taster i X.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan det kan lade sig gøre?

Jeg handler primært om at jeg godt vil kunne flytte musemarkøren præcist
når jeg f.eks benytter xfig.

Derudover vil jeg gerne kunne copy/paste mellem diverse vinduer uden at
skulle benytte musen. I konsollen kan jeg paste med shift-insert, men i
f.eks gvim virker det ikke, fordi gvim "hugger" shift-insert.

Jeg vil altså have X eller min window-manager til at mappe museklik
direkte til en tast.

Med xmodmap kan man flytte rundt mellem taster og flytte rundt mellem
museknapper, men man kan ikke "mixe", så det kan jeg rigtig bruge.

Jeg vil også meget gerne kunne bevæge musemarkøren f.eks med
alt+piletaster eller noget i den stil.

Er det muligt? Er der nogle window-managere der har løst det.

mvh
Kristian

--
| Kristian Hougaard, M.Sc.                                    |

Follow ups