Re: RPM-pakkes ver-nummer / regexp hjælp

Kristian Sørensen wrote:

NB. Løsningen skal være generel, så versionen af pakken unzip-2.10-9 også fanges.

Kristian Sørensen wrote:

Hej!

Jeg har et lille problem med et regulær udtryk, som jeg ikke kan få til at matche. Jeg vil lige høre om der er nogen her, der har en løsning i ærmet, jeg måtte høre.

Jeg har følgende string: xpdf-chinese-traditional-2.01-11
Jeg skal kun bruge versions-nummeret, altså 2.01-11. Hvordan får jeg
filtreret det andet fra?

Hvad med at tage teksten bagfra? Finde næstsidste "-" og tage fra-og-med tegnet efter det.