Re: password-script

Den 03.09.2003, kl. 09:22 (+0200) skrev madsdyd@xxxxxxxxxxxx:

> Der findes update-passwd, men jeg ved ikke om det opdateret samba's
> passwds? (Næppe, men det kan da ihvertfald bruges i stedet for dit
> hjemmebryggede script, hvis du synes).

Jeg har ikke update-passwd installeret, men den skal jeg da have fat i.

Men måske har jeg en løsning på mit problem:

smbpasswd(8) siger iflg.
http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/smbpasswd.8.html

<klip>
-s

     This option causes smbpasswd to be silent (i.e. not issue prompts) and to read its old and new passwords from standard input, rather
     than from /dev/tty (like the passwd(1) program does). This option is to aid people writing scripts to drive smbpasswd
</klip>

Det vil jeg forfølge.

Sven Erik Morsing
Det kristne Gymnasium
Ringkøbing

Support the ASCII ribbon campaign - No HTML, RTF or MS Word in mail