USB til medieserver

Jeg forsøger at sætte en offentlig server op til at kunne tage
cd-brænder, cdrom, zip osv... Mit problem er USB (UMS). Når jeg sætter et
device i lander det på sda. Piller jeg det ud og sætter et andet i
lander det på sdb. Piller jeg det ud og sætter det første i igen, bliver
det igen tildelt sda. Det er ikke særligt smart, da det skal
automountes, og helst kunne tåle et arbitrært antal USB-mounts...

Er der en måde at sørge for at Linux ikke automatisk husker alle de
devices jeg har haft siddende i maskinen indtil den bliver booted?

Iøvrigt, hvis jeg forsøger at mounte sda1 (som det jo er) uden at
enheden er sat til får jeg en kilometerlang fejl, som jeg ikke vil smide
her med mindre jeg bliver opfordret til det...

--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed the change by breaking them?