Re: Bootrom til netkort

On Thu, Sep 04, 2003 at 01:43:31PM +0200, Niels Elgaard Larsen wrote:
> [...]
> Anders> perfekt som tynde klienter. Jeg har også en række netkort som jeg kan se
> Anders> der er plads til bootrom på, men jeg aner intet om at brænde eeprom
> Anders> chips så jeg vil lige høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad der
> Anders> skal bruges af hardware (en eeprom brænder vel?), hvad sådan noget
> Anders> koster og hvor det kan købes samt om det bedre kan betale sig blot at
> Anders> købe nogle nyere netkort med PXE boot eller lign (alle
> Anders> tyndklient-kandidaterne har PCI)?
> Jeg tror ikke at det kan betale sig at brænde dem selv.

Det har jge også konkluderet..

> Hvis det skal være billigt så lavede jeg engang noget LTSP fra floppy. Jeg tapede
> floppydrevet til og det tager ikke ret lang tid at læse 16KByte fra et floppydrev.

Problemet er bare at diskette drevet skal være tilgængeligt på
klienterne da brugerne indimellem har brug for at kopiere filer til og
fra disketter. Derfor er det noget usmart at der skal holdes styr på en
floppy disk til hver klient.
Jeg har bestilt og forventer at modtage et 3COM 3c905CX-TX-M imorgen som
kan PXE boote. Jeg har desuden afprøvet en maskine med et Intel eepro
100 kort som booter helt fint via PXE.

(Til de nysgerrige, jeg har fået diskettedrev-via-netværk til at virke
med floppyd og mtools samt mtoolsfm..)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41