Re: geforce

Anders Gnistrup wrote:
Hej Alle

Jeg skal til at købe et nyt grafikkort og er faldet er mest hock på et kort med et chipset alla geforce mx400 eller 440. Driverne er sådan set til lige at hente fra nettet hos nvidia hjæmmeside.
Men er de nu også det?
Jeg regner med at bygge min egen kerne og det vil jo være surt ikke kan kunne se noget på skærmen. Så hvis der er nogen der har nogen erfaringer med kort baseret på ovenstående må de meget gerne skrive lidt om deres erfaringer (eller foreslå noget bedre)

Selve driveren er binær, men der medfølger kildekode til den interface til kernen (eller noget i den stil.)

Det er altså ikke noget problem at køre med hjemmelavede kerner sammen med et geforce-kort. Se på hjemmesiden. Der er en README med udførlige instruktioner.

Jeg har tidligere haft et geforce-kort som blev meget ustabilt med nvidias drivere, men det kørte flot med nv-driveren fra X. Mit nuværende kort har ingen problemer - udover at det tror på at skærmen ikke kan klare 1280x1024, så jeg må nøjes med 1280x960.

Med venlig hilsen

Ole