cdparanoia deler CD sporene upræcist

Findes der en work-around for det problem, at en spor i en .wav-fil slutter før musikken er klinget helt ud, og at det manglende kommer som begyndelse i det næste spors .wav-fil?
I en "troubleshooting" liste fra cdparanoia's dokumentation lader problemet til at være kendt:
"Cdparanoia doesn't get the track beginning and end exactly correct", men der ikke vist, hvad man som bruger kan gøre ved det.

Hvis jeg kunne optage hele CD'en som een fil, ville jeg kunne håndeditere den med sox og på den måde løse problemet, men jeg har heller ikke fundet, hvordan jeg kan optage det i et stræk.

Er der nogen forslag?

Venlig hilsen / Best regards
Hans Christian

Follow ups