Autologin, det virker. Men hvorfor ? :-)

Hej Alle,

- SSLUG er uvurderlig! Jeg havde behov for at lave en maskine (SuSE8.2) med
autologin direkte til X. En søgning i listerne her på SSLUG gav:

--------------------------- indsat tekst fra postliste --------------
1) Lav følgende script:
#!/bin/bash
exec 0</dev/$1 1>/dev/$1 2>&1
cat /etc/issue
shift
exec $*
# eof

Gem den som /sbin/autologin, ifølge Klaus.

2) Indsæt følgende i /etc/inittab:
1:2345:respawn:/sbin/autologin tty1 login -f kunde1 (sidstnævnte er din
favoritbruger)
Istedet for:
1:2345:respawn:/sbin/mingetty tty1

- det er et svar fra februar 2000. Nu er det, at jeg med skam må tilstå, at
jeg ikke kan gennemskue, hvad det er selve scriptet gør? Resten af historien
(der er lidt længere end jeg her har kopieret), har jeg styr på, også inittab
delen. Er der nogen, der har en lygte?

--
Med venlig hilsen
Verner Kjærsgaard