Re: Forbinse imellem en windows access xp og en linux mysql

"Jan Larsen" <jan@xxxxxxxxxxxxx> skrev i en meddelelse
> hej!
>
> Jeg håber er det er på denne lise at jeg kan få hjælp til dette problem.
>
> Jeg har to maskiner.
>
> Den ene køer linux, og den indholder en mysql server.
>
> På den ande maskine, som der er en bruger på, den køer windows xp, og
office
> xp
>
> Jeg vil godt have at min access kan komme i forbinse med mysql'en.
>
> Hvad skal jeg gøer for at opfylde dette på den to maskiner ?
>
> Hvad med en typpe af odbc'er eller andet ?
>

> MVH Jan Larsen
 du henter en odbc-driver hos mysql  og installerer den.
derefter controlpanel >administration>datakilder (odbc).
hvis det nu ikke virker så check på linuxmask at mysql lytter på
port 3306 (netstat -apn|grep 3306)
hvis dette ikke er tilfældet : læs mysql manualen.
mvh
stig