Re: Valg af database

On Thu, 09 Oct 2003 11:18:38 +0200, Peter Makholm wrote:

> Hvis man ikke bryder sig om GPL kan man betale sig fra det og indgå en
> mere traditionel aftale. Det finder du ikke hos FSF og jeg er sikker
> på at RMS finder det ondt. Men det devaluerer ikke den frihed du har
> til at anvende MySQL under de begrænsninger som GPL sætter.

Enig: Jeg er fuld af respekt for den måde, hvorpå MySQL-folkene
håndterer licensbetingelser.

> Når jeg bruger databaser bruger jeg dem som ren databackend
> og lægger alt logikken i selve programmet.

Det er altså en underlig placering af logik, hvis vi taler logik til
simpel overholdelse af dataintegritet, hvis du spørger mig. Men det må
du om.

> Det jeg derimod ikke bryder mig om at hvis folk vælger ting fra af
> forkerte grunde.

Omvendt har jeg et problem hvis folk tilvælger ting på basis af
automatreaktioner, hvilket jeg synes der er tendens til med MySQL:
"databasesystem? - hmm, der bruger du da bare MySQL".