Re: Novice: "Selvstændig" process i bash, hvordan?

Kim Schulz wrote:
On Wed, 15 Oct 2003 21:28:05 +0200
Joachim Bondo <joachim@xxxxxxxxx> wrote:

Ja, undskyld den kryptiske formulering i emnet...

Jeg ønsker at kunne gå på min server via ssh og sætte en ftp-download
igang og dernæst afslutte min ssh-session UDEN at min ftp-process
bliver slået ned som følge af min bash-process lukkes. Hvordan kan jeg
gøre det?

Jeg kan køre ftp-jobbet som en baggrundsprocess (enten via & eller
ctrl-Z og bg), men det ændrer ikke ved, at processen bliver slået ned,
når min ssh/bash-session lukkes.

se:
man nohup

Ja... men der vil nok stadig være et problem i og med at den terminal som ftp-sessionen skriver sit output til, lige pludselig forsvinder.
Det er ikke sikkert at ftp-klienten bryder sig om det.

Hvis det er et problem så se på screen, eller kør det som et at-job:

$ at now
> wget URL
> ^d
$