SV: Novice: "Selvstændig" process i bash, hvordan?

> Ja...  men der vil nok stadig være et problem i og med at den
> terminal
> som ftp-sessionen skriver sit output til, lige pludselig forsvinder.
> Det er ikke sikkert at ftp-klienten bryder sig om det.
>
> Hvis det er et problem så se på screen, eller kør det som et at-job:
>
> $ at now
>  > wget URL
>  > ^d
> $
>
> /kristian

Det er ikke noget problem med at håndtere output med ftp i nohup.

Kommandoen "nohup ftp -ni server < paramfil > ftpout1.txt 2> ftpout2.txt"
fungererer uden problemer.
Her har man så 2 filer man kan kigge i hvis der er noget som gik galt.
Jeg anvender næsten aldrig /dev/null som output, da det er vanskeligt at
debugge.
Det er i den forbindelse ligegyldigt om man kører kommandoen som nohup eller
om man kører den i cron.

paramfil skal have følgeden udseende:

user <bruger> <password>
ftp-kommandoer