Re: Distributioner og sikkerhed

On Fri, 17 Oct 2003 17:59:09 +0200
"Klaus S. Madsen" <sslug@xxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Det bedste eksempel på at det ikke altid er smart at opgradere til
> nyeste version når der bliver fundet et sikkerhedshul i en applikation
> er PHP. PHP er nemlig ekstremt dårligt til at holde kompatabilitet
> imellem versionerne. Dvs. det kode du har skrevet i PHP 4.0, virker
> ikke i PHP 4.1, hvor sikkerheds opdateringen er (gammelt eksempel, men
> jeg har ikke holdt øje med om de er blevet bedre til det i de nyere
> versioner)...
>
> I det tilfælde er løsningen klart at backporte, specielt hvis du
> hoster mere end et domæne på en maskine, og måske ikke lige har styr
> [...]
Det ser jeg så ikke rigtigt som et argument for at sikkerheden er bedre
ved backports end nyeste versioner :)

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, klavs@xxxxxxxxxxx, http://www.EnableIT.dk

See our new managed CMS Hosting Service at http://www.VirkPaaNettet.dk

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."