Re: crashed filesystem

Björn Lundin wrote:

> man reiserfsck

Jeg har nu rettet lidt i fstab hvilket fik min knoppix til at fortælle lidt mere. hdd1 var angivet uden reiser, men med auto istedet for. Det så underligt ud så jeg rettede det så det har samme ordlyd som hda1.
Jeg er helt overbevist om at fstab har ændret sig som følge af crashed.
Når jeg klikker på hdd1 siger den: mount, forkert filsystemtype forkert tilvalg ugyldig superblock

eller for mange monterede filsystemer

Når jeg browser ind på /dev og sammenligner med samme i min anden xandrosmaskine er der ikke tvivl:

Der er alt for mange filsystemer. Den har laver hdd1.2.3.4.5 op til 14 og derefter er den begyndt at lave hdc osv. i et antal der meget langt overstiger en normal xandros.Den slutter ved hdh9.

Når jeg kører en reiserfsck --check /dev/hdd1   eller /dev/mnt/hdd1

slutter den med at sige : kunne ikke åbne /dev/hdd1

Er der noget i vejen med min kommando?

Hilsen Claus