Re: RH9 - forkert TimeZone

I sslug.teknik, skrev Preben Bille Brahe:
>  Har lige inst RH9 på en webserver - og fumlede med TZ. Nu står den til
>  GMT+1 - og jeg kan ikke synke med NTP eller bruge up2date osv...
>  Jeg har ikke X på den - og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man
>  ændrer TZ i commandline...
>  Jeg har fundet 2 relaterede filer /etc/localtime (som vist er binær) og
>  /etc/sysconfig/clock (som jeg kan ændre, men uden efekt selv ved boot).
>  Det er OK med automatisk sommertidsskift - eller uden (plain DNT)- jeg
>  køber begge dele :-)
>  Hvad er den magiske kommando på reglementeret (Red Hat) maner ?

Du skal lade /etc/localtime være et symlink til den rigtige fil i
/usr/share/zoneinfo/

Hos mig ser det sådan her ud:
[root@ibm root]# ls -l /etc/localtime
lrwxrwxrwx    1 root     root           37 Oct 20 22:36 /etc/localtime
-> /usr/share/zoneinfo/Europe/Copenhagen

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx
Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx