Re: LiteON DVD-br

>Kapløbet mellem DVD-R og DVD+R er stadig meget åbent.
>Dog skal det siges at DVD-R er mest kompatibel med ældre hardware der
>læser DVD skiver.

Det kan godt tenkes at kappløpet avgjøres i f.eks Tyskland.

Den siste PC-en hos www.LIDL.de har DVD-R brenner.

Selv ville jeg valgt en multibrenner fra LG.

ALDI-SÜD og VOBIS har valgt multibrenner

Jeg tror det blir som sist - prisen på mediet avgjør.
Ved Beta vs. VHS så var det halveringen av hastigheten på VHS bånd i USA
som avgjorde slaget.
Når det hele kom til Europa så var slaget avgjort.

En titt på:
http://www.cdrseite.de/
viser at DVD-R er billigere (laveste pris 77 cent pr skive)
Tyskere er økonomiske og velger etter pengeboken.

OG - som jeg husker det, så er det DVD-R som er mest kompatibelt med eldre DVD spillere.
Uansett så er det klokt å gi seg selv frihet til å velge medie fritt i butikken.

Allerede ved 200 skiver så er kostnaden for en ny brenner passert.

Mvh
Jim Oksvold