Re: pinnacle dc10+ redhat-9

On Wed, 05 Nov 2003 20:38:32 +0100
Jean Christophe <lavieenrose@xxxxxxx> wrote:

> Da jeg prøvede at installere driveren, fik jeg denne besked:
>
> [root@pc02 driver-zoran-0.9.4]# make
> Making Unified Zoran (zr360x7) driver for 2.4.20-8 kernel...
> /bin/sh: line 1: cd: /lib/modules/2.4.20-8/build: Ingen sådan fil eller
> filkatalog
> make: *** [here] Error 1

Ok - du har udpakket noget og kører en make. Er der en INSTALL file,
som du skal læse først? Skal du køre en config først?

> Jeg har endeligt fundet lidt at går efter:
>
> Yeah I had the same troubles.
> You have to compile your kernel with bigphysarea patch aplied. Dont use
> kernel shifted with Red Hat distro, you have to download kernel from
> kernel.org.
> Link to bigphysarea patch - http://www.polyware.nl/~middelin/En/hob-v4l.html
> I am using 2.4.21 kernel - it was the latest kernel I could aply the patch.

Somme tider kan man bruge den samme patch til flere kerner fordi
den tilføjer nogle linier i en fil, som ikke er ændret fra den ene
til den anden version. Mem hvis patchen er til 2.4.20 er det muligt
at den faktisk *er* implementeret (godkendt af Torvalds eller Alan
Cox) i 2.4.21.

> Jeg har downloaded patch-2.4.22.bz2, og bigphysarea-2.4.20.tar.gz
> Er kernel patchen ok ? jeg har i øjeblikket 2.4.20-8

Det er lidt forvirrende spørgsmål.

> HVIS nu det er korrekt, hvad er det for en manip jeg skal nu lave ?

patch < patchfile
eller patch -p1 < patchfile

Og så læs lige manualen først og prøv det først med option --dry-run,
så kan du se, hvad den prøver på at lave! Lad os sige, at du har pakket
kerne 2.4.22 ud i /usr/src

cd /usr/src/linux-2.4.22

patch -p1 < /full-path/to/patchfile

> Jeg ved slet ikke noget om det for jeg har aldrig prøvet det, skal jeg
> compile hele kerne eller hvad ?

Ja, men maskinen gør det for dig.  Læs README (den er skæg) og læs
www.linuxbog.dk/admin/bog/kernelcompile.html

Princippet er

kopier din eksisterende .config fil fra eksisterende kerne-src
cp -piv /usr/src/linux-2.4.20-8/.config /usr/src/linux-2.4.22/GAMMELconfig

cd /usr/src/linux-2.4.22
mv .config OLD.config
cp -piv GAMMELconfig .config
make oldconfig
make xconfig
make dep
make bzImage
make install   #(den ved jeg ikke lige hvordan virker)

Hmmm ... læs hellere www.linuxbog.dk/

--
donald_j_axel@xxxxxxxxxx -- http://d-axel.dk/