Re: DNS og postfix

Jean Christophe a écrit:

Hej,
Jeg prøver at få postfix op et køre. Jeg bruger selvføgelig "bogen" som udgangspunkt.
Jeg citerer :
...kommandoen hostname giver det korrekte navn på din maskine:
hostname
linus.kongeh.dk
Navnet skal eksistere i DNS. ...
Laver jeg det samme er mit navn pc02.gandalf.
Jeg har ikke nogen DNS endnu, grund er at jeg har ikke nogen fast ip, og brug dyndns.dk.
På dyndns.dk, man kan tilmelder sig en mailserver, her står der:
   primary: jeanchristophe.dyndns.dk (80.162.225.84)
   secondary: backup-mx.post.tele.dk ( ? )
Kan jeg brug disse oplysninger til noget ?
Skal jeg lave en DNS og brug ip'en fra dyndns ?
Tak
Med venlig hilsen

Hej igen.
Det virker !
Jeg har ikke haft brug for hverken DNS eller postfix.
Med venlig hilsen
--

;-) Jean Christophe
lavieenrose@xxxxxxx