USB 2.0 opgradering

Hej, har nogen af jer erfaring med at opgradere til USB 2.0? Jeg har ikke fundet nogen HW-lister som beskriver hvilke specifikke USB-2.0-kort der passer til Linux - det tager jeg som en idikator på at Linux kan med dem alle, men hvad siger i? Er der kort som kan levere strøm (er det type A eller type B det hedder)?

Den enhed som skal bruge USB 2.0 er en mp3-spiller med almindeligt USB-disk opførsel - altså ingen specielle drivere ("Creative Muvo X-trainer").

Hvad sker det forøvrigt med de eksisterende (Motherboard-monterede) USB 1 interfaces? Fungerer de stadig?

MB: Asus A7V
usb: VIA

Mvh Ole.

Follow ups