Re: DNS Opsætning

Jean Christophe <lavieenrose@xxxxxxx> writes:

> Hej,
> Jeghar lavet en dns på min maskin.
> Laver jeg nogen nslookup på internet adress, virker det fint:
>     [root@pc02 root]# nslookup -sil jeanchristophe.dyndns.dk
>     Server:         194.239.134.83
>     Address:        194.239.134.83#53
>    Non-authoritative answer:
>     Name:   jeanchristophe.dyndns.dk
>     Address: 80.162.225.84

"Din" (caching) proxy DNS server virker.

> Prøver jeg det samme på mit netværk, får jeg følgende:
>     [root@pc02 root]# nslookup -sil pc02 pc02
>     Server:         pc02
>     Address:        192.168.1.1#53
>
>     ** server can't find pc02: NXDOMAIN
>    [root@pc02 root]# nslookup -sil 192.168.1.3 pc02
>     ** server can't find 3.1.168.192.in-addr.arpa: SERVFAIL

Din content DNS server ser ikke ud til at virke.

> Jeg har læst, prøvet, men kan ikke finde hvad jeg har gjort forkert !
> Har I en ide ?

Hvis du fortaeller lidt om hvad du har laest og proevet, kunne det vaere
at folk havde en ide til, hvordan du faar loest problemet.

Jeg vil anbefale dig at laese foelgende sider, der forklarer lidt om de
forskellige roller en DNS server kan have; og seperation af disse:

  http://homepages.tesco.net/~J.deBoynePollard/FGA/dns-server-roles.html
  http://cr.yp.to/djbdns/separation.html

/Claus A