Re: SMS via TDC sms gateway

Jens Lauterbach wrote:
Henrik Storner wrote:

In <bq2fin$p5v$1@xxxxxxxxxxxx> Jens Lauterbach <jeans@xxxxxx> writes:

Henrik Storner wrote:

I dag ville jeg nok finde en gammel mobiltelefon med indbygget
modem, og så bruge kalde gsmlib fra et BB "custom paging script".

OK, sådan en tlf. har vi ikke lige ved hånden.

"Modem" er egentlig forkert udtryk. Prøv at kigge på http://www.pxh.de/fs/gsmlib/ - der er en liste over telefoner,
der duer med gsmlib.

Jeg har prøvet det med min gamle Nokia 6210, og det virkede fint.

Så mon ikke det er billigere at købe et gsmmodem. Så vidt jeg kan se
ligger de på en 2000 - 3000 kr. ??

Det lyder meget rigtigt.

Det bliver en gsmmodem løsning og planen er, at benytte sms_client til dette.

Har du nogen gode tips og tricks vedr. interfacing til BigBrother, udover bigbrother mailinglisten o. lign.

hmm. det bliver ikke med sms_client, idet det ikke understøtter vores gsmmodem (WaveCom WMOD2). Men det bliver med gsmlib istedet

Jeg skriver en mail ud med resultatet

/jens