Min Mozilla er ikke blevet pænere efter opgradering til SuSE 9.0

Hej,

Efter en opgradering fra SuSE 8.1 til 9.0 er fontene i min Mozilla
blevet noget belastende for øjnene.
Efter en del eksperimenteren kan jeg ikke komme på flere ideer
til at få problemet løst.
Jeg har også forsøgt at fjerne hele .mozilla kataloget for at få
Mozilla til at starte på en frisk - uden held.

Tilstand:
- KDE kan godt vise pæne antialiased fonte
- Alle menuer, taskbars, oversigt over mailgrupper samt mail
 subjects beholder den samme (grimme) font uanset hvad jeg
 skifter under preferences (og jo, jeg prøver både med
 opsætningen for western og unicode)
- web sider vises pænt (når jeg tillader at dokumentet kan
 bestemme fonten)
- Mail body reagerer på ændringer under preferences, men
 kan ikke fås pæne

Nu er jeg ikke fontexpert, men det ser ud til at fontene ikke
bliver vist antialised (men der kan dog være flere ting galt).

Jeg kan endvidere ikke helt oversætte listen af fonte under
preferences til de labels, der ses andre steder (under KDE) -
for eksempel: er "Arial" (som set i KDE kontrolcenteret) den
samme font som "monotype-arial-iso ....." under preferences
i Mozilla?

Nogle forslag ?

Martin Berg

Follow ups