netcat afslutter først ved timeout

Hej gruppe

Jeg sidder og prøver at få CUPS + PyKoTa op og spille mod min HP LaserJet med JetDirect. CUPS virker fint, men så snart jeg benytter PyKoTa, så går det galt.

Min formodning er at det kald der skal hente den aktuelle værdi fra hardware counteren i printeren ikke afslutter rigtigt.

Jeg benytter følgende kald:

nc -w 2 printer.domain.dk 9100 < pagecount.pjl | head --lines=2 \
| tail --lines=1

filen pagecount.pjl indeholder: (sakset via emacs)
^[%-12345X@PJL
@PJL INFO PAGECOUNT
^[%-12345X

Hvis jeg eksekverer dette kald i min shell, så returnerer det pagecount på en linie for sig, men afslutter først når der sker en net-timeout.

Mit spørgsmål er så: Om nogle af jer har en idé til at omgå dette, eller muligvis en bedre kommando end netcat?

René Jensen
(Der er glad for CUPS, men træt af netcat.)

Follow ups