Re: Anbefaling af PC der spiller med Linux "ud af æsken"

Janus Sandsgaard wrote:

<snip>
> - Er her nogen der kan anbefale en producent der lover
>   Linux-understøttelse, eller som bare laver produkter der
>   virker? Dell? Zitech?
>
> - Jeg har fordomme om motherboards, hvor grafikkort, lydkort,
> net
>   m.v. er integreret. Er der grund til det, eller er jeg bare
>   hysterisk?
>
> - Hvad skal jeg kigge efter for at få noget, der ikke larmer
> for
>   meget? Jeg tænker ikke på super-hysterisk anti-larme-systemer
>   til mange tusinde kroner, men bare sådan stille og roligt.
<snip>

Til firmaet har vi nu i et års tid udelukkende brugt den
billigste model fra Zitech, og de par gange jeg har haft brug
for at boote en dappix har det bare virket uden videre - der har
gennem perioden siddet lidt forskellig hardware i kasserne, men
den model de kører med nu er helt fin.

Det eneste negative jeg kan finde på at sige om den er, at
grafikken er fra Nvidia - noget jeg ikke er meget for.

Mht. prisen (3500,-) set i forhold til en del af de andre
butikker på silicon alley, vil jeg gerne lige fremføre det
argument der for mig har været det væsentligste ved at vælge
Zitech frem for de andre: Support. De andre i tråden nævnte
butikker er i og for sig fine nok, men har ikke en (for mig)
tilstrækkeligt konsistent og kompetent support - og dertil som
oftest for lange vente- og reperationstider.

Jeg ved godt at man til en hjemmemaskine oftest stiller færre
krav til hurtig support end til en firmamaskine, men som jeg
plejer at sige det: Jeg er blevet for gammel til halvdårlig
support, så hellere betale de ekstra hundrede kroner fra
starten.

I øvrigt har firmaet endnu ikke haft grund til at benytte sig af
supporten på maskinerne, de kører uden problemer 8-12 timer om
dagen, alle ugens 7 dage.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
http://linuxforum.dk - 5. og 6. marts 2004.