Re: Skærme

Jon Bendtsen wrote:

>  Det har jeg ikke observeret de gange jeg har set eller kørte med dual
>  CRT skærme (tilsluttet den samme computer). Desuden står skærmene på
>  DIKU så de rør hinanden i bagdelen.
Måske det er et spørgsmål om geometri - magnetfeltet skyldes de
magneter, der er placeret rundt om billedrøret for at lave den rigtige
afbøjning af katodestrålen.
Hvis skærmene står back-to-back, bliver afbøjningseffekten minimal, fordi centrene af de to katoderør er mere eller mindre i forlængelse af hinanden. Men hvis de står side om side, kan den (afbøjningseffekten) som sagt blive så stor, at feltet fra naboeskærmen i overordentlig høj grad påvirker naboen.

MVH
Jón
Jon Svejgaard                  | ACE - UNIX/Linux Consultancy
mail: jon@xxxxxx               | DENMARK
http://www.ace.dk              | +45 5826 1799 / +45 4052 0799