Re: 100% NTFS RW Support !?

On Thu, Dec 11, 2003 at 10:00:48PM +0100, Exxcaliber Dewoucy wrote:
> Hej.
>
> I min søgen efter programmer der kunne lave en krypteret container fil,
> og læse den fra både windows og Linux fandt jeg denne side:
>
> http://www.jankratochvil.net/project/captive/
>
> Sidens overvskrift lyder: "Captive: The first free NTFS read/write
> filesystem for GNU/Linux"
>
> Det lyder jo ret godt. Jeg er selv ret ny, så jeg ville gerne spørge
> jer, kan det virkelig passe?
Ja og nej.

Efter sigende skulle det rent faktisk virke med læsning/skrivning. Men
at den er fri, skal tages med et gran salt. Finten er den at de har
lavet et "wrapper-modul", som kan loade NTFS driveren fra Windows ind i
din Linux kerne. Rimeligt smart, men ikke just fri. Du skal jo trods alt
have lov til at have NTFS driveren.

Om det så virker ved jeg ikke, men umiddelbart virker det ikke umuligt
at det skulle gøre det.