Debian versus fedora?

Ikke for at starte en distro-krig, men jeg er ved at panikke lidt, da Redhat så vidt jeg kan forstå stopper support til deres gamle gratis distroer. :-)

Jeg skal bruge en "server" distribution der er nem at installere og konfigurere og kræver et minimum af vedligeholdelse (don't we all? :-)).

Lige nu bruger jeg RH7.3 uden grafisk brugerflade som firewall+diverse, men jeg har sat en Debian 3.0r1 op bag den og er langsomt begyndt at flytte mine ting til denne. Jeg er ikke voldsomt imponeret over Debian (her tænker jeg på installationen), men er helt vild med apt-get. :-)

Som jeg kan forstå det vil Fedora have mange releases. Vil det så betyde at man skal re-installere sin maskine mange gange, eller kan man opgadere den nemt? Det virker som om Debian tager et godt stykke tid inden der kommer helt nye releases, hvilket er helt perfekt for mig.

Bare nogle strø-tanker, er der nogen der har gjort nogen tanker omkring dette?

Med venlig hilsen Preben

Follow ups