Re: Hvilken Distro / Licenser ?

On Mon, Dec 22, 2003 at 09:19:08AM +0100, Caspar Outrup wrote:
> Der skulle være ca. 14 Win98 licenser, men jeg ved ikke om man må sælge
> dem for Microsoft.

Jeg mindes at have læst om et firma i USA som vidst nok laver
guitarstrenge(?) som havde den praksis at når deres ingeniørers maskiner
blev for langsomme til dem, overtog administrationen dem da de jo ikke
kræver nær det samme power. Problemet var så bare at det ifølge
Microsoft ikke var tilladt for dem at videresælge eller videregive
licenserne på den måde. De skulle købe nye licenser for at kunne lave
det trick. Virksomhedens ejer fik en mega bøde af BSA og da BSA/MS
brugte dem i en skræmmekampagne blev ejeren så vred at han skiftede hele
virksomheden til Linux :)
Uanset hvad, så var det ikke tilladt hverken at videresælge eller
bortgive licenserne. Om det så er pga. specielle mængdelicenser hos MS
eller hvad det ved jeg ikke, men du skal nok lige være 100% sikker før
du begynder at sælge ud af licenserne.

> Det er der nok nogle i NG der kan svare på ?
> Og hvad med prisen, hvad kan de være værd ?

Hvis prisen skulle hænge sammen med hvor god software der er tale om så
vil jeg mene at du skal betale folk for at tage imod licenserne fra dig
;)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41