Re: nvidia driver problem med SuSE 9.0 og geforce fx 5200 skærmkort

On Sat, 27 Dec 2003 12:14:01 +0100
Torben Andersen <the.beauty@xxxxxxxxxxx> wrote:

> Just a wild shot: Jeg har også haft problemer med et NV kort, men det
> viste sig at være en hardwaredefekt. Har du prøvet at boote i windows
> og køre nogle spil der ?

Jeg har desværre ingen Windows licens jeg kan prøve på den maskine, men
jeg har prøvet at slette installationen igen og installeret den med
et standard VGA kort. Derefter smed jeg mit geforce tilbage i maskinen
og installerede nvidia's driver som nu siger OK til OpenGL.

Det er testet med bla. Wolfenstein's Enemy Territory, som desværre
brokkede sig over lydkortet på bundkortet da det ikke understøttede
mmap'ing. Det var dog hurtigt klaret med at smide et nyt lydkort i også.

Mit gæt omkring problemet er at der på trods af
geninstallation/afinstallation af tidligere nvidia driver lå nogle lib's
tilbage der drillede.

> MVH Torben
>
> PS: Jeg forstår ikke helt, at du har købt et FX 5200 til spil. 3D
> ydelsen er ikke imponerende !

Det var nogle kort jeg havde på lager og jeg tror at alt i alt får jeg
nok bedre ydelse end på min tidligere 400mhz geforce 256 128mbram
maskine ;-)