Re: Opdatering af 'rå' distributioner

Kim B.Christensen wrote:
Mojn -
Og Godt Nytår her fra Als!

Jeg er ved at sætte vores FTP-server op (ALSLUG har fået en linie sponsoreret), og vi vil gerne ha' et par af vores favourit - distroer liggende på den. Det bliver primært RedHat/Fedora og Mandrake - men jeg vil gerne ha' _opdaterede_ udgaver (distro'en + alle bug/sikkerheds/whatsoeverfixes) liggende. Det ser osse bedst ud ved installfesterne.

Problemet er at jeg kender ikke en >dyt< til den interne opførsel af installationsprogrammerne. Kan man blot erstatte de 'dårlige' RPM'er med nye, eller er der en eller anden sindssygt kompliceret procedure ?

Du kan ikke bare erstatte RPM'erne. Prøv at se på flg. vejledning
(som starter med at advare om, at den ikke er for novicer):

http://www.techonthenet.com/linux/rh9_update.htm

Den er for RedHat 9, men Mandrake bruger jo samme pakkesystem,
så det er nok ikke så forskelligt.

Vær omhyggelig, når du fletter rpm'erne fra updates ind.
Nogle mirrorsites har endnu gamle opdateringer liggende,
fx kan der være to kerneversioner. Der skal man naturligvis
kun tage den nyeste med, og den gamle skal slettes.

Den kan også bruges til at lave DVD ISO'er. Så kan man
lave en komplet installation uden at skulle skifte CD
undervejs.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@xxxxxxxxxxxxx