kern.log : attamp to access beyond end of device

Jeg skulle tilfældigvis kikke i en logfil og opdager derved følgende 2
beskeder:

Nov  2 13:10:01 trashcan Directory sread (sector 0x1d) failed
Nov  2 13:10:01 trashcan attempt to access beyond end of device

Disse 2 beskeder blev så gentaget lidt over 20.0000 gange over halvandet
døgn. Mit spørgsmål er nu: Hvad fanden betyder de ?

Jeg har svært ved at tro på at det er mine diske (såvidt jeg husker har
der ikke været driftsforstyrrelser på det tidspunkt).

Der kører dog noget NBD (network block device) på maskinen, kan det være
det ?

(jeg kører 2.4.20)
--
Ask Holme
Life is just another weird dream, full of shadows, mysteries and a false feeling of happyness