DR-Netradio og Linux.

Hej sslug'er,

Jeg har et stykke tid glædet mig over at kunne lytte til DR's Netradio på min RH9-box med mplayer. Det var ganske ligetil at få wma-lydfilernes indhold overført til hørbar behagelig lyd via lydkort og højtaler.

Forbavselsen var derfor stor da jeg 5/01-2004 måtte konstatere, at min veltjente Linuxbox ikke længere kunne få kontakt med f.eks. DR's URL http://drlive.dr.dk/e06ch2kb32/.wma, som streamer en af radioens mange kanaler.

Mplayer fremkommer med flg. meddelses på skærmen:
Playing http://drlive.dr.dk/e06ch2kb32/.wma
Resolving drlive.dr.dk ...
Connecting to server drlive.dr.dk[195.85.253.35]:80 ...
Connect error : Connection refused
Unable to open URL: http://drlive.dr.dk/e06ch2kb32/.wma
Exiting... (End of file)

Jeg hører gerne om, hvad der skal til for at få DR "til at tage telefonen" - er der tale om en teknisk handelshindring eller er DR i ledtog med MS for at gøre livet surt for Linux-brugerne?

Mvh
Jørgen Pinholt

Follow ups