Re: mozilla/gecko server

Martin Hansen wrote:

> Min tanke var at det kunne være smart en gang for alle og for alle
> brugere at have loaded noget mozilla/gecko på en eller måde. Så ville
> galeon altid poppe hurtigt op.
>
> Hvis man har 'galeon --server' stående i .xsession skal det jo loades
> hver gang man logger ind i X.
Det er nu ikke ganske rigtigt. Linux bruger al til rådighed værende RAM
til bufferplads (cache) - det betyder at hvis du på et tidspunkt har loadede galeon, vil den stå i RAM cachen og dermed loade langt hurtigere end hvis den skal hentes fra disken. Eksempelvis kan jeg nævne, at Open Office hos mig loader på ca. 3. sekunder, hvis den allerede tidligere hav været loaded, men at første load tager ca, 22.sek.. DVS hvis du har været logget ind, og logger ud, og siden logger ind igen, kommer galeon rimelig hurtigt op. Men du har ret i at bevægelserne (load) skal foretages.

MVH
Jon Svejgaard                  | ACE - UNIX/Linux Consultancy
mail: jon@xxxxxx               | DENMARK
http://www.ace.dk              | +45 5826 1799 / +45 4052 0799