Re: Sylpheed - hvordan opgradere?

Hej Kim,

Tak for dit tålmodige input til mine begynder-vanskeligheder.

Jeg begrænser mig til det med attachments her - jeg kan kun få 'save as'
til at virke - ikke det med 'open' eller 'open with'.

jeg har prøvet at skrive:
oowriter '%s'
og flere lignende ting i vinduet der kommer når jeg siger 'open with',
men der sker intet.

Det er kun tekst-filer og billed-filer jeg vil konfigurere - langt de
fleste ting jeg modtager er enten MS .doc filer, eller .jpeg filer.
OpenOffice er fint til det første; 'Kvivkshow' fint til det sidste;
begge dele følger med KDE i SuSE 9.0 som jeg har installeret.

Jeg er helt nybegynder vdr shell-commands. Kan problemet skyldes at jeg
ikke skriver den rigtige sti til der hvor programmerne ligger?
Kan man ikke sætte en default et sted, så jeg kun skal 'implementere'
Openoffice writer' een gang til (f.eks.) MS.doc filer, og blot bruge
'open' næste gang (i så fald hvor)?

// Jens