Gråtoner på printer

Jeg har en HP Laserjet 1100. En ganske udmærket ting, der udskriver det meste
jeg beder den om.

Men hvis jeg f.eks. har taget et billede med mit digitalkamera og vil skrive
det ud i gråtoner, bliver resultatet ikke godt. Det ligner mest landskabskort
med konturlinier; der er sikkert ikke over 16 gråtoner der.

Nu tror jeg på at printeren godt kan klare mere end 16 gråtoner, så kan det
være Postscriptfilteret der gør det?

Den styres af CUPS.

Nu forvirrer jeg sikkert begreberne, men jeg behandlede billedet let i Gimp
1.3, men den synes ikke at være en god ven med CUPS. Er der nogen almen viden
om dette, som jeg har overset ?

--
Kaare Rasmussen            --Linux, spil,--        Tlf:        3816 2582
Kaki Data                tshirts, merchandize      Fax:        3816 2501

Follow ups