script/program 2. forsøg.

kære sluggere

Mit brev blev klippet over læs dette i stedet.

jeg skal have skrevet et script eller et program til en special opgave.
Man skal se for sig at tastaturet af compugeren er overdækket på en sådan måde at kun tre taster er tilgængelige. Det kunne være d, ø, og 4 (4 på det numeriske tastatur) For hver gang man trykker på en af disse knapper skal der ske nogenlunde det samme. Lad os sige man trykker på a så skal der ske følgende.

1. skærmen bliver rød.
2. Der starter en MP3 musikfil (der høres musik)
3. der lukkes for andre indput fra de tilgengelige taster i 90 sek.
4. Efter 90 sek. stopper musikken, skæremn vender tilbage til sin normale, (primært sorte) farve og der bliver igen åbnet for nye input fra de tilgengelige taster.

Jeg har aldrig prøvet egentlig programering så jeg tænker i scribt.

Hvis man nu haved en menu som kunne starte tre forskellige shellscribt. Et for hver af de tilgengelige taster uden brug af enter. Kender nogle en lille menu som kan sættes op til dette?

Jeg bruger i øjeblikket mulinux en minimalistisk linux distrebution. I den er der en konsolbaseret MP3 afspiller. Scribtet skal altså starte denne afspiller med en bestemt musikfil. Samtidig skal skærmen blive en bestemt farve hvordan gør jeg det? Der skal lukkes for andere input i 90 sek hvordan gør jeg det? Og det hele skal afsluttes efter 90 sek og vende tilbage til menuen hvordan gør jeg det?

Som i kan høre er der mange løse ender, men jeg må jo starte et sted. Jeg håber at nogel vil komme med nogle ideer eller forklaringer på hvordan jeg kommer igang og videre med dette.

MVH Mikkel