Re: Tr�dl�s forbindelse med D-l ink DWL520

Michael Schmidt <m.schmidt@xxxxxxxx> said:

> Forstår du bruger Mandrake.
> Prøv at køre "Netværk & Internet" -guiden fra Kontrolcentret.
> Afkryds experttilstand.
> Kik på navngivningen (hvem der bliver eth0, eth1, osv.) og sørg for at
> vælge det rigtige (det aktive) netkort som gateway.

Hmm... da jeg sad med begge kort aktive i kontrolpanelet, var det kun det
kabel-netkortet der optrådte: eth0 - ikke et ord om wlan0. Men er det ikke
netop wlan0 som det bliver døbt af driveren (acx100_pci) ?

> Jeg sad selv og kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne pinge min
> WiFi-router undtagen når jeg skulle konfigurere den (via port 1 gennem
> kabel)
> Det viste sig at være fordi mdk. havde navne-ombyttet eth0 og eth1 efter
> jeg havde pillet ved netværksopsætningen.
>
> Hvis routeren er gw til internettet, bør den så ikke få sit eksterne IP
> fra din ISP?

Jeps. Det får den også. Men dens LAN/WLAN IP er sat til 192.168.0.1