Re: Stor belastning iflg uptime m.fl.

postmaster@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (   Dennis Jørgensen) writes:

> At bruge load som mål for belastning er vist sjældent rimeligt.

Jo, hvis man ved hvordan det skal fortolkes er det ret rimeligt at
anvende som et (af flere) mål for om en maskine performer korrekt.

> 5 zombier? Dem ville jeg nok kigge på at undgå, de er ikke ligefrem et
> sundhedstegn.

Zombier giver ikke noget load og er ikke udtryk for et alvorligt
problem. Det er primært bare et program der ikke ryder ordentligt op
efter sig.

Jeg tror stadigvæk at det egentlige problme skyldes tre processer der
er 'stuck in D-state'.

--
 Peter Makholm     |    I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
 peter@xxxxxxxxxxx |      me, to everyone, and may each of you fry in hell