Alternativ til su -l

Jeg er ved at installere Nagios fra source på en Debian stable, men er
rent ind i et lille problem.I init-scriptet bliver kommandoen su -l brugt:

<snip>
su -l $Nagios -c "touch $NagiosVar/nagios.log $NagiosSav"
</snip>

Det er devsærre en ukendt parameter på en Debian stable :-(
Kan nogen af jer guruer komme på et passende alternativ?
Jeg har luret lidt i man-siden og på nettet, man har ikke kunnet finde en
tilsvarende.Som jeg forstår kommandoen gør den ikke andet en at oprette en logfil.
Kunne jeg mon blot oprette filen en gang for alle og så slette linien?
Mvh.
Rune Z.

Follow ups