Re: RedHat 8.0 - X configuration - nyt grafikkort - endelig l�st.

> Du kan konfigurere x i tekst mode med xf86config,
> som burde følge med din
> redhat. Så kan du altid fin tune med nogle værktøjer
> du kender i  X.

Tak for tippet. Det fik mig lidt på vej, men det viste
sig desværre ikke at være så let. Det er en IBM
NetVista med Intel 82845G grafik-kontroller. Jeg kunne
få den op at spille i en mærkelig opløsning med
VESA-driveren men så snart jeg prøvede at autoprobe
monitor eller kort gik det galt når X restartede :-(.

Efter lidt googlen rundt fandt jeg en der havde været
ude for det samme og han var blevet hjulpet af
driverne på

http://www.intel.com/support/graphics/linux/graphics.htm

og efter at have installeret dem og kørt en xf86config
hvor man skal vælge "Intel i830" chipset (ret så godt
at vide for autoproben foreslår i845 :-( ) spiller
klaveret endelig. Juhu!

Mvh

-- Jan