Resize af windows partion med 'parted' giver problemer

Hej gruppe

Min bærbare arbejds-PC er født med Windows XP og jeg har desuden lagt linux
på den.
Forleden fik jeg brug for at ændre størrelsen af windowspartionen (hda1)
fra 5GB til 10GB. Dette gjorde jeg med 'qtparted' og det så ud til at virke
fik i linux.
Jeg kan montere min windows partion under linux og læse indholdet - men jeg
ser kun en partion på 5 Gb (men jeg har netop forøget den til 10GB).

Problemet med Windows. Jeg kan ikke boote windows op. Det er som om systemet
ikke har fattet, at jeg har ændret partionens størrelse.
Hvis jeg booter på min Windows CD og kører 'chkdsk', fortæller maskinen med
efter lang tid, at der er noget galt med filallokeringen, og at drevet er 5
GB stort

Hvis jeg kører fsck.vfat får jeg følgede besked.
--------------------
There are differences  between boot sector and its backup.
Differences: (offset:original/backup)
14:20/32, 32:51/71, 33:1d/ff,
..... snip en masse hex-tal a la overnfor ......
1) Copy original to backup
2) Copy backup to original
3) No action
?
--------------------
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal stille op, da jeg helt ikke vil nuke
partionen og min windowsinstalation
Hvis nogle har et forslag til hvordan denne fejl rettes, vil jeg meget gerne
høre nærmere.

/Svend

--
Svend Runge Nielsen

The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite
of a profound truth may well be another profound truth.
Niels Bohr (1885 - 1962)