Åbne for port 25

Hejsa

Jeg er ved at installere SpamPD 2-12, sammen med postfix,
på en Suse 9.0. Men der er lukket for port 25, og jeg er lidt
i tvivl om hvor jeg skal åbne for den.

Hvis nu vi ser bort fra Spampd i første omgang:
Postfix'en virker næsten fint, jeg kan afsende mails igennem, men jeg
kan ikke sende til den.

Skal der åbnes for den i xinetd, eller kan den selv klare håndteringen
af porten? Altså er det i postfix jeg skal tillade at man sender til den?

inetd kører ikke, så den kigger vel ikke på /etc/services.

Man kan altså ikke lave en telnet på 10.20.30.125 25, men godt på
localhost 25

What dælen do I do?

/DAN

Follow ups