Re: Genoprette indholdet af en harddisk

On Tue, Jan 27, 2004 at 21:54:14 +0000, Casper Lillegaard-Madsen wrote:
> Huhej
> Jeg var idag ude og købe en ny harddisk(en 120 gb Seagate Baracuda) og ville
> så installere den i min server, da jeg skal skifte fra Windows 2000 til
> OpenBSD, og skulle kopiere nogle filer. Jeg sætter disken i, og starter
> computeren op, og så siger den at jeg skal isætte en boot disk, da der ikke
> er nogle bootbare enheder isat i computeren. First Boot device var min

Fandt BIOS begge harddisk, eller havde du glemt master/slave jumperen ?

> "gamle" harddisk. Jeg forsøger så at rykke harddisken over i min
> workstation, hvor jeg først forsøger at komme i kontakt til harddisken i
> Windows XP, med Disk management programmet, som mener at harddisken fra min
> server er Unallocated, altså som om at jeg ikke har partioneret den.
> Jeg booter så op i Linux, hvor jeg kører Cfdisk, som også siger at der ikke
> er noget fil system på harddisken, som består af 2 partioner forresten.

Hvis heller ikke "fdisk -l /dev/hdX" siger at der er en partitionstabel
ja så er der ikke noget.

prøv evt  (check manualen at det er korrekt options! så
du ikke sletter noget med evt. en anden udgave af hexdump):

   hexdump -C -n512 /dev/hdX

det vil vise hvad der ligger i boot sector.

Der findes tools som GNU parted som evt. kan hjælpe.
  http://www.gnu.org/software/parted/parted.html
Den kan måske finde partitionerne så du kan genskabe
den/de forsvundne partitioner.

--
mvh Frank Damgaard  |