SV: USB- Elspareskinne til 220 Volt

Niels Elgaard Larsen wrote:

>Betyder det at man kan bruge sådan en skinne som generelt relæ ved fx at
>loade og unloade USB-moduler?
>
>Så man lige kunne logge ind på sin hjemmemaskine og tænde for kaffemaskinen
>inden man tog hjem fra arbejde.
>
>Hvis det bare er de 5 volt, burde man så ikke kunne lave et meget langt
>"usb" kabel?

Jeg kan desværre ikke huske detaljerne om hvad der tænder/slukker for
+5V på usb'en, men det er da ret let at afprøve med f.eks.  en optisk
usb mus eller en simpel usb hub (de har normalt lys i en eller flere
lysdioder når der er spænding på usb forsyningen).

Ja bare jeg kunne få min skinne til at virke, jeg har nu prøvet alt hvad der
har med strømstyring at gøre, i bios uden held, måske den er i stykker, i
hvert fald tager jeg i fakta og får pengene tilbage. :-(

Mads M

mvh
Henrik Bork Steffensen