Re: Afvise mail, når rDNS og HELO ikke matcher

In <plptd1ijqk.fsf@xxxxxxxxxxxxxx> Jacob Sparre Andersen <sparre@xxxxxx> writes:

>Jep.  Det ville hindre at man kunne have flere domæner på samme
>IP-adresse.

>Men er det også en dårlig idé at afvise de tilfælde hvor SMTP HELO
>_kan_ slås op i DNS, men ikke svarer til den faktiske IP-adresse?

Jeg kan sagtens forestille mig tilfælde hvor den udgående og indgående
mailserver har forskellige navne/adresser.

Når der ikke er en standard for hvilke regler der skal være opfyldt
m.h.t. HELO/EHLO, så ville jeg være meget tilbageholdende med at
gøre noget som helst på basis af de oplysninger.

Men det er din mail, så du bestemmer jo selv ...

Henrik

--
Henrik Storner