Re: default print i mozilla

On Mon, Feb 02, 2004 at 13:47:00 +0100, Atte André Jensen wrote:
> Jeg har min printer siddende på min server, men printer normalt fra min
> bærbare. Det virker fint (på trods af at jeg ikke *helt* fatter de
> finere detaljer omkring cups, som jeg bruger), dvs jeg kan bruge lpr fra
> de bærbare og tingene bliver printet ud på printeren uden jeg skal
> angive hvilken printer der er tale om.
>
> Problemet er i Mozilla, hvor jeg får en liste med "blp@:64" øverst
> (valgt som standard) og "PostScript/default" nederst. Hvordan får jeg
> fjernet blp@:64 som alligevel ikke virker og sat det op sådant at
> mozilla defaulter til PostScript/default?

Jeg plejer blot at sætte PRINTER environment variablen til
der ønskede inden jeg kalder mozilla.

export PRINTER=xxxxxx
mozilla

(faktisk sættes den i shell init ~/.bashrc eller ~/.bash_profile
 så alle applilationer anvender den ønskede printer, og så
 er der kun et sted at rette hvis printernavnet ændres)

--
mvh Frank Damgaard  |