Re: Redundante netkort - 2 netkort i én maskine

On Tue, 3 Feb 2004, Thomas Rokamp wrote:

> Jeg har en server kørende, som har to netkort. Det er meningen, at den skal
> bruge dem begge (samtidigt hvis muligt) til datatrafik.
>
> Hvordan gøres dette?
>
> Eller kan de kun sættes, så det ene tager over, hvis det andet ikke virker?
> Og hvordan?
>
> Installationen er Fedora Core 1

Du konfigurerer dem begge med ifconfig, som eth0 og eth1 og vupti -
har du to ip-adresser.
Du kan fx bruge dem til at servicere to forskellige webs ved at
konfigurere Apache til at betjene dem begge. Så de kan sagtens bruges
samtidig.

 Yours truly

 Niels Müller Larsen
 M. Sc. Networked Information Engineering
|Multimedia Department  |mailto: nml@xxxxxxx  |Security with GnuPG:  |
|ERHVERVSAKADEMIET      |http://www.x15.dk    |keyID: 0xD4DB4A5E at  |
|Aarhus Business College|phone: +45 8936 3317 |http://www.pgp.dk/pks/|
|Sønderhøj 30, Viby J.  |fax:   +45 8936 3399 |                      |
|DK8260 DENMARK         |                     |                      |

Avoid strange women and temporary variables.
   --UNIX Fortune